Sociale Medier

Sociale Medier

De sociale medier er helt klart de kraftigste værktøjer til at blive set, diskuteret og omtalt på nettet.

Der er selvfølgelig forskel på hvilket medie man begår sig i.

Facebook kender de fleste og her er alle aldre. Youtube er også en af de mest brugte, her kræver det bare mere video kundskab end gode tekster. Målgruppen må også siges at være lidt mere begrænset end Facebook, da ældre ikke bruger Youtube på samme måde. Det samme gælder for Instagram, hvor målgruppen er yngre og middelaldrene som deler, liker og kommenterer billeder og korte videoer. LinkedIn må siges at være en af de mere seriøse medier, hvor det er karrierer og netværk der spiller størst ind. Der er utrolig mange sociale medier, men vi har valgt at beskrive og arbejde i disse 4 ovennævnte medier, da det giver størst mening for os. Det er utrolig nemt at få overblik og administrere sine annoncer på henholdsvis Facebook, Youtube og Instagram da disse tre arbejder sammen.

Facebook – Den største sociale platform som bliver brugt af hele 3,7 millioner danskere i alle aldre. Derfor er det vigtigt at blive set her.
Facebook tilbyder 12 kampagnemålretninger og 4 annonce typer.
Værktøjer som Facebook stiller til rådighed: Lead Ads og Power Editor

Youtube – Har du nogen produkter eller services som kan formidles som video, så er Youtube en salgsfremmer.

Instagram – Vil du gerne nå ud til dine yngre kunder, så er Instagram helt klart stedet hvor du via billeder og korte videoer (30 sek.) kan få flere besøgende og kunder.

LinkedIn – Det er ikke alle virksomheder der får noget ud af at passe og pleje en LinkedIn konto. Men for nogle virksomheder vil det være et must.